Tuesday 7 May 2013

Ujian itu kasih sayang Tuhan 23/10

23/10/2012 adalah tarikh peringatan besar untuk aku..
Apakah maksud Tuhan itu untuk aku..aku ditimpa satu kemalangan jalan raya..
Aku pengsan dengan kawan aku Anas..
Tempat kejadian..dalam jam 2:00 pagi..Aku sedar dari pengsan time tu kt tepi highway 
dalam keadaan badan x mampu nk bergerak..hanya mampu mintak maaf,Abuya tolong,
kemudian aku mengucap terus terpadam..sedar kt hospital plak pkul 9:00 pagi..
time tu memang x mampu nak ingat ape2..to kawan2 mak ayah aku ingat je..
kemalangan ni jgak same ngan tarikh kawan ak accident..
23/10/2011 cuma tahun yg berbeza..
Tapi Tuhan dah amik dia dulu dari dunia ini..tp aku Tuhan masih lagi deberi peluang untuk terus hidup
ALHAMDULILLAH...Terima kasih Tuhan..peluang ini perlu ak ambil sungguh2..
mungkin ini peluang Tuhan bagi untuk aku baiki diri..tebus semula kesalahan2 ak selama ini..
yg banyak berlalai2,dengan Tuhan,Rasulullah,lebih lagi dgn Guru mursyid ku Abuya..
dan Perjuangan..Ampun kn aku..

Nak jadi cter macam mne bleh Tuhan takdirkan tarikhnye same..sebenarnye aku ngan kawan cadang
malam sehari sebelum tu nk pegi kubur arwah nk baca Tahlil pagi esok tu..Tapi x kesampaian pulak..
Walaubagai manapun penderitaan yg aku alami dengan patah tulang 4 kerat aku..
2kaki 2Tangan..Entah macam mane Tuhan campakkan dalam hati aku tu Sabar je..Redho je ape yg
jadi kt ak..Rase terhibur je Hati ni..ni berkat Guru Mursyid aku Abuya Ashaari..
Ermmmm.taula mcam mane kaki rayau nk duduk diam memang x tahan la..
kadang2 tu teringin je nk berjalan tapi x boleh..sampai termimpi dh boleh berjalan..
seronok sangat time..tp hanya mimpi..bila tnya doktor bila boleh sembuh saya nk berjalan..
doktor kate dalam 6blan..huh!!termenung aku..

Time ni Syeik Johan A.R..suap aku makanan seronok time tu..Sahabat ahkir zaman ^_^..
Syeikh Johan A.R bg ak semangat..supaya sabar redho..n_n..wirid banyak2..antar power..
ni peluang Tuhan nk bg rehat..kenang2 kn macam mana peristiwa Tebu Ireng tu..Syeikh Johan doakan Saya..bila kt Hospital tu ak selalu dengar Nasyid "Aku menangis wahai Tuhan"..Nasyid tu bagi ak semangat..Lepas dua minggu ak terlentang tiba la msenye ak g oprate nk tanam besi kt tulang aku yg
patah tu..lepas oprate terlentang la ak ubat tahan sakit tu dadah rupanye jenis MOFIN..
org x ley sembang ngan aku khayal seje.tp 2 hari ok la..dh lega ubat tu ak tnye doktor bila boleh keluar..
doktor cakap kalau ak boley duduk kt kerusi roda esok bley keluar..hahaha petang tu jugak ak
nk belajar duduk kt kerusi roda..jenuh la adik ak ngan doktor tu angkt ak..time tu ak pon dh ringan
badan memang susut gler..haih..

2minggu terperuk kt wad tiba masenye ak pulang rumah..mula je cadang nk balik rumah..tapi org2 ipoh baik hati nak jage ak..xjadi la ak balik rumah..balik premis la..dah sampai premis rmai pulak yg sambut aku..
hehe dgn kak tipah nye..Cik ain yg baik..terharu aku tengok die menitiskan air mata tengok aku..
sbb sehari sebelum aku accident aku goreng bihun dengan C.ain..hehe kenangan..

Aku khidmat kt cafe ipoh..jadi cafe ipoh banyak membantu ak dalam perubatan..terima kasih K asma pengurus aku yg baik..dan kawan2 yg lain..Syeikh ashaari tahar pon byk tolong aku g mengurut kt kedah..
jauh tu..^o^..Ermm..ade satu lagi citer best dan ajaib..Dengan kasih sayang Tuhan,Dengan berkat Abuya,Syeikh Johan A.R.berkat doa mak ayah aku,dan kawan2..dengan ajaibnye yg memang x aku sangke2..dalam mase 2minggu aku dh boleh berjalan..time tu xtaw r betapa seronoknye aku time tu..seronok nk menangis pon ade..memang ajaib la Tuhan tu lah menyakitkan dan dia juga yg menyihat kan..

INil a gambar moto aku yg accident tu..

Besar Kasih Sayang Tuhan Itu Terhadap Hambanye ^_^ sekian

No comments:

Post a Comment