Friday, 3 January 2014

Tahun baru penuh kesedihan 1/1/14



Assalammualaikum semua sahabat2..Alhamdulillah Tuhan masih memberikan peluang hidup hingga ke tahun baru 2014 ini..hari ni aku nk share skit cter sedih aku tahun baru ni..pada 1/1/14 hari rabu dlm pkul 11:00 mlm mse aku sedang memasak aku dapat panggilan dari ayah aku..lepas aku bagi salam terus ayah aku bagitaw yg aku dah kehilangan adik perempuan setengah jam sebelum tu..mase to mmg blurr gler kepala ni macam tak percaya je..tak pela papehal siap dulu untuk blk rumah..aku call abg n adik aku sampaikn berita..

sampai je rumah salam ummi aby berlinang air mata diorang..aku pon terus pegi kt jenazah arwah adik..sedih tak terkata Tuhan dah amik dia awal dari aku..*Menangis..ummi pon cter la keadaan dia meninggal..masa to dia meraung sakit dada.min ummi anta kn kt hospital..dlm perjalanan to dia meraung mintak tlg Tuhan.."Tuhan!!!tlg!!sakit!!" byk kali dia ckp mcmto..ummi drive keta nk pegi hospital sambil dia meraung dlm kereta..ummi hanya mampu merintih mintak Tuhan tlg je..tetibe senyap adik aku tu..ummi ingt dia tidow tp mcm pelik je..ummi pon berhenti kt tepi jalan ummi chek jantung ngan nadi dia dh tak berfungsi..

tak boleh nk dibanyangkan sedih nye ummi mase tu.*menangis..kehilangan anak..ALLAH!! ;'( Tuhan je tahu..panggil la semua keluarga sedara2 dtg..aby pulak sebok nk uruskn beberapa hal kematian ni..ulang alik balai polis..ermm termenung jela sedih sangat..esok baru lah jenazah dimandikan dan dikafankn..siap semua to kami baca tahlil..abis bace tahlil kami semua cium jenazah untuk yg terakhirnya kemudian disembahyang kan..

mase to mmg tak sabar nk pegi kubur..sebab aku da niat nk jd org yg masukkan jenazah dlm liang lahad..Alhamdulillah derezekikan pengalaman tu..nak buat mcm mne kne terima jugak pemergian adik ku..kesian dia sorg2 kt dlm..xde org teman.. T_T harap guru mursyid bantulah dia..haa!! adik aku sempat tulis surat untuk abg dia..terharu kami bace surat ditulos pada 10muharam ermm ape la maksud tu..surat terkandung harapan rintihan harap abg dia kembali kepada jemaah..dia xnk abg dia duduk luar to..dia nk abg dia dgr ckp ummi aby..MasyaAllah perihatin dia kt abg2 dia.. Tuhan tlg selamat kan adikku

Nurul Izzati Mustaffa
ni terakhir kami bace tahlil sebelum aku blk ke tg malim..I/Allah dik nnti klu ade rezeki abg blk ziarah ko..Abg rindu sgt dah la jarang nk jumpe ko..*sepanjang aku menulis aku menangis..Tuhan selamatkan adikku..wasalam..

1 comment:

  1. bila ada yg meninggal diusia yang muda , itu tandanya Allah sayangkan hambanya itu .. kita yg masih hidup nih jgn selalu meratapi dia yg telah pergi , kerana bila kita sedih , menangis , itu menunjukkan kita tak redha atas pemergian arwah .. bertabahlah kuatkan jiwa , doakan yg terbaik utk arwah .. don't be sad , because Allah always for you , :)

    ReplyDelete